tirsdag den 3. marts 2015

Jeg ville være enke, og jeg ville være digter

I stedet for at gøre reklame for min egen bog, så vil jeg gerne gøre opmærksom på en anden bog, som har fyldt mindst lige så meget i mit liv på det sidste. Det er denne bog med tekster af Tove Ditlevsen og illustrationer af Sort Samvittighed, som jeg har brugt de sidste seks måneder på at redigere. Den udkommer den 19. marts!

Her får I også lige bagsiden med Sort Samvittigheds-damerne i Tove-udtræk:

Bagsideteksten lyder således: 
Jeg ville være enke, og jeg ville være digter er en samling af Tove Ditlevsens glemte tekster. Hendes klummer og kommentarer, essays og brevkassesvar.
Hun skriver om alkoholen, de fattige og kernefamilien, om barndommen, bøgerne, berømmelsen, nostalgien og de indlagte på hospitalet. Om børnene og ensomheden, om weekend-drankerne og døden.